Safari! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van René Roo - WaarBenJij.nu Safari! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van René Roo - WaarBenJij.nu

Safari!

Door: Allen

Blijf op de hoogte en volg René

22 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Hallo allemaal,weer ff een berichtje van ons. Vrijdagochtend zijn we om 7 uur met Baba en Hannah vertrokken richting Mole NATIONAL Park in Larabongo. Dat ligt in het noorden van Ghana dus een aardige reis voor de boeg!Eerst zijn we met de troto (klein openbaar vervoersbusje ) naar Accra gegaan om daar de VIP bus met airco (heerlijk) te pakken naar Tamale.In Accra aangekomen moest Yoella zo nodig naar het toilet maar aangezien iedereen zijn behoefte gewoon op straat doet en er bijna geen (of verschrikkelijk vies) openbare toiletten zijn, was dat een hele uitdaging. Wij vragen op het politieburo waar er een was en we mochten daar gewoon......met toiletpapier en stoelen voor de anderen die aan het wachten waren, echt superaardig!(was ook een hele criminele buurt dus niet erg om op het politieburo te zitten! Uiteindelijk kwam de broer van Baba, Samuel ons vergezellen om kaarten voor de bus te kopen en na 2 uur wachten zouden we om 15:00 uur vertrekken....je raad het al....dat is Ghanese tijd dus dat werd 16 uur.Wel een geweldige bus en we kregen ooknog een gratis preek van een pastoor ....van slechts 1 ½ uur,iedereen riep Jesus en halleluja.Onderweg een aantal keren een sanitaire stop in de bosjes langs de snelweg maar zo’n witte reet valt echt teveel op in het donker dus.....met samengeknepen billen verder naar Tamale.
In Tamale aangekomen hadden we net de bus gemist naar Larabongo en die gaat maar een keer per dag dus echt baaaaalen!!!! Gelukkig hoorden we dat er nog een andere bus ging dus snel met de taxi naar de andere kant van de stad en gelukkig hij stond er nog, wel monumentenzorg en de schakelbak zat vast met plakband en de ramen vol met scheuren maar we hadden geen keus,dus tussen de kippen de stinkende vis en de zwetende mensen op weg naar Larabongo, doodeng,maar gelukkig gehaald zonder kleerscheuren.Toen met een mini pick-up autootje echt hilarisch op 2 houten bankjes achterin met zn 6en naar de Savanna Lodge,wat een bekijks al die witte mensen, het leek de intocht van Sinterklaas wel, iedereen zwaaien en roepen! Uiteindelijk na 24 uur reizen eindelijk op de plaats van bestemming en spullen gepakt en meteen door naar Mole park, daar een safari geboekt met de Jeep en na een uurtje konden we gaan. Fantastisch al die dieren maar de olifanten waren niet te vinden echt jammer.Net toen we op de terugweg waren zagen we ze en lopend zijn we naar ze toe gegaan ech doodeng maar zooooo super, wat een kollosale beesten,we stonden op 15 meter afstand.Na het eten terug gegaan naar de Savanna lodge en toen naar bed want Rene had koorts en voelde zich niet echt lekker. De meiden sliepen met Baba en Hannah op een kamer,matrasjes op de grond met een klamboe en na een uur een gekrijs....er zat een rat in de klamboe van Hannah.....en ze had hem vastgehad. Ze dacht dat het een grote mot was jakkes!!!!!Onze held Baba had hem weggejaagd......thats nature....maar niet in mijn bed zei Hanna rillend, we hebben in een deuk gelegen!!
De volgende dag zijn we met rollen toiletpapier naar Mole hotel gegaan en op het uitkijkpunt bij het hotel naar de olifanten gekeken,echt fantastisch, verder rustig aan gedaan en gezwommen in het zwembad heerlijk na 3 weken een soort van bad.... Ondertussen nog hele brutale apen bij het hotel die het eten van je bord afjatten, best wel eng maar ook wel lachen. Daarna lekker douchen....alleen bij mij was het water op,onze Ghanese vriend vond het zo intressant dat na het inzepen van mn haar het water op was....baaaalen. Bij het avondeten vreselijk gelachen want Baba had een hamburger besteld met friet.....zooolekker, maar hij zat het vlees te eten als een boer met kiespijn! Ff wennen maar de frietjes vond hij wel wat!!!
Na een heerlijke nacht smorgens vroeg opgestaan en weer de olifanten bekeken, er waren er 8 waarvan een paar er een bad aan het nemen waren in het meer,fantastisch mooi, toen geprobeerd een vlucht te boeken naar Tamale maar dat lukte niet,de tablet op de receptie was leeg en er was geen oplader (whats new) en wij konden niet betalen met ghanese cedies via internet dus dan gewoon maar naar het vliegveld.... we zien wel. En dan opeens: een hele grote olifant bij het hotel naast het zwembad! Hij was helemaal omhoog geklommen om te gaan eten van een boom met lekkere blaadjes bij het zwembad. Heel adembenemend om zo dichtbij een wilde olifant te zien, en ook leuk voor de foto’s.....
Daarna had de jongen van de receptie een superdeluxe Jeep geregeld tegen vergoeding die ons rechtstreeks naar Tamale airport bracht, heerlijk.Voor Baba was het de eerste keer dat hij vloog en hij was erg nerveus....wat moet ik dan allemaal doen vroeg hij, wij zeiden gewoon blijven zitten het is net een bus. Na een half uur wachten konden we meteen met de eerst vlucht mee,en baba vond het geweldig, hij riep elke keer Rene dat hij een foto moest maken, en tijdens wat turbulentie kreeg hij de zenuwen, wij lachen natuurlijk want ik heb nog nooit zo een zwarte neger wit zien worden! Hij vond het fantastisch, en bij thuiskomst lieten we fotos van hem zien aan alle kinderen en........Baba is de held van de week, vanmorgen straalde hij nog en vertelde dat hij gedroomd had van de vliegreis. Het kippenhok vandaag ook afgemaakt dus laat die eieren nu maar komen! Leuk om nog te vertellen dat deze door ons is gemaakt met het sponsorgeld dat Ersin, Murat en Jasper hebben gesponsord. Er is nog genoeg geld over om leuke dingen voor de kinderen mee te doen dus dat gaat zeker goed besteed worden.
Nog een paar daagjes en dan vliegen we alweer naar huis om dan eindelijk weer een normale douche te nemen, HEERLIJK!!!

• 23 Juli 2014 - 07:51

Eric&Andrea&Samantha:

Hoi Luitjes,

Leuk weer wat van jullie te horen en wat een mooie verhalen weer, Rene beterschap en genieten jullie er nog maar even van de laatste dagen

Groetjes van ons xx

• 23 Juli 2014 - 07:57

Ina Kerssens:

Ik heb zo gelachen om dit verslag. Inderdaad nog een paar daagjes dan zit het er weer op. Zal toch heel moeilijk zijn om weg te gaan. Dikke knuffel Ina

• 23 Juli 2014 - 22:16

Theo En Lia:

Wij vinden het geweldig, geniet er maar van. Tot spoedig

• 24 Juli 2014 - 08:52

Miek En Eric:

Wat een avontuur!! Die foto's en het verhaal erbij echt geweldig!!
    Liefs xx

• 24 Juli 2014 - 14:13

Frank En Sylvia:

Supergaaf jongens,wat een belevenissen. Dit zullen jullie niet snel vergeten.
    Nog veel plezier de laatste dagen. Xxx

• 24 Juli 2014 - 22:57

Arthur En Marinka:

Wat een avontuur! ff op Safari, zolang onderweg haha! Maar.... wat een belevenis jongens. Hier zullen jullie nog lang aan terug denken lieve vrienden! Geniet nog even en een goede terugreis! We zien elkaar snel! Liefs en dikke knuffels!

• 25 Juli 2014 - 09:52

Cisca:

Wat super dat jullie dat uitstapje hebben gemaakt en wat een verhaal. Nog een paar daagjes genieten en dan weer naar huis. Zou wel heel raar zijn, maar probeer het zo lang mogelijk vast te houden!!

Ik zie jullie in september

Dikke Kus
    Cisca

• 25 Juli 2014 - 11:19

Silvia:

Heb van Ina van jullie reis gehoord. Vond jullie bericht echt super interessant and grappig. Al die belevenissen. En de kinderen van het wijzenhuis \ullen hun belevenises met jullie ook niet zo snel vergeten; besonders het strandbezoek!!

alles liefs

Silvia

• 26 Juli 2014 - 15:46

Linda:

Wat fantastisch om jullie verhalen te lezen. Ik moet er zo om lachen!! Geniet nog lekker van jullie dagen!
    Dikke kus
    Linda (en een knuffel van Maud)