Effe weg - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van René Roo - WaarBenJij.nu Effe weg - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van René Roo - WaarBenJij.nu

Effe weg

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg René

15 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Deze week was een productieve week voor ons. Rene en Soraya hebben meubels gemaakt voor school en zijn begonnen aan een kippenhok want die beesten lopen overal los rond en dat is toch wel een beetje zonde van de Eieren(zijn naar verhouding erg duur). Yoella, Hannah en ik zijn aan het lezen en rekenen op school en hebben wat spelletjes gemaakt om spelenderwijs woorden te leren. Ook heeft Rene programmas gedownload en op de computers gezet met allemaal lesmateriaal ook dmv spelletjes. Manou kwam even kijken wat het was en was niet meer weg te slaan bij de computer. Hij deed een rekenspelletje wat steeds sneller ging en werd steeds nerveuzer,hilarisch!!! Stampvoetend en springend maar.......alles was goed!
Donderdagavond hebben we al het ondergoed en kleding wat we mee hadden verdeeld onder de kinderen, ze waren zo blij! Peace had princessenondergoed en was er zo blij mee dat ze een voetbalbroek van haar broer aan had gedaan en zo laag dat iedereen haar onderbroek kon zien, ze was echt aan het showen. Abraham had mazzel, de kleinste van het stel had de meeste broekjes en vond die zo mooi dat hij een short erover niet nodig vond!
Vrijdag hebben we de spullen gepakt, en na het avondeten ( de ergste nachtmerrie van YOELLA nl cancu...echt niet te.... Ik moest er bijna van spugen en ik probeer echt alles!! ) zijn we van schrik maar vroeg naar bed gegaan. Baby (de kok) had zo haar best gedaan, ik vond het zo zielig voor haar niemand had gegeten en toen vroeg ze ook nog of ze spagetti moest maken, maar we zeiden maar dat
we ons niet zo lekker voelden;)Zaterdagochtend zijn we met de Taxi naar Keta gegaan want we hebben van de meiden 2 nachtjes weg gehad met zijn allen. Dit is een plaatsje aan de kust waar haast geen touristen komen, en daar kan je rieten huisjes huren met een bed erin, erg basic maar met een prachtig strand!!! DAAR aar aangekomen hebben we heerlijk gelunched.....geroosterd brood en eieren hmmmmmm, en savonds patatjes, de echte van mccain uit devriezer en met ketchup.......ik heb nog nooit van mn leven iemand zoooooo gelukkig zien worden van patatjes(Hannah), we hebben in een deuk gelegen en het hele gesprek aan tafel ging over hoe lekker die patatjes wel niet waren!!!
Zaterdagavond geprobeerd voetbal te kijken maar helaas geen tv gevonden alleen een die dvd's kon draaien,dus toen hebben we een kampvuur geregeld en zitten praten met Alfred, een leuke knul die voor gids aan het leren is,en een rastavader heeft(hij liet foto's zien) erg leuk...zijn vader ook!!!! Vandaag weer teruggegaan met de Taxi, een uurtje rijden voor wel 2.50 euro pp!! En nu ff uitzakken van al die zon. Morgen weer aan de gang!

• 15 Juli 2014 - 12:55

Lyda Rutte:

hallo familie de Roo
    wat leuk om al die verslagen te lezen
    vind het zo knap dat jullie dit allemaal voor die kinderen doen.
    wat zullen jullie dan weer genieten van .n goed bed en (normaal) eten.
    nog veel plezier en groetjes Lyda

• 15 Juli 2014 - 15:38

Marty:

Hey familie, wat een leuke verslagen en foto's, ik heb ze met plezier gelezen. Wat een ervaringen doen jullie op en zo schattig al die kinderen. Ben benieuwd naar alle foto's en verhalen Mo. Eerste tennisavondje moet je alles maar meenemen. Heel veel succes en plezier nog, dikke kuz Marty

• 15 Juli 2014 - 15:53

Ina Kerssens:

Wat staat het leven in Ghana ver van ons af. Top wat jullie aan het doen zijn. Het gevoel van de patatjes snap ik helemaal. Goud op jullie bordjes. Allemaal een dikke knuffel. Nico Ina

• 15 Juli 2014 - 20:26

Danique:

Geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken daar!!
    En super wat jullie allemaal voor ze doen!
    Leuk om ook de foto's erbij te zien om zo een nog betere indruk te krijgen.

Kijk alweer uit naar het volgende verslag!!!

Heel veel liefs en een dikke kus xxxxxx

• 15 Juli 2014 - 22:24

De Klousjes:

Hi lieverd ,
    Wat ontzettend leuk van jullie te horen, wat doen jullie leuke dingen en heel erg dankbaar ben zo trots op jullie als ik het zo over leest , echt prachtig.
    Bedankt voor het verslag.
    Heel veel liefs en dikke kus van ons allemaal xxxx tot snel

• 16 Juli 2014 - 06:40

Miek En Eric:

Echt super wat jullie doen!! En ook zo leuk om dit allemaal te lezen met de foto's erbij.
    Ze zijn daar natuurlijk heel blij met jullie, en alles wat jullie al gedaan hebben en nog gaan doen.
    Liefs xx

• 20 Juli 2014 - 11:16

Ted:

Hallo luitjes, wat een geweldige ervaring en indrukken doen jullie op en maken de mensen blij met jullie werk en toewijding! Zien naar jullie thuiskomst uit voor het weerzien en de verhalen. Liefs Ted en NYNKE

• 20 Juli 2014 - 11:17

Joop Van Capelle:

Hallo Rene en fam.

Ik volg jullie verhalen al vanaf het begin en vind het leuk en indrukwekkend om te lezen wat jullie allemaal doen en mee maken. Je heb zoals ik het zie een familie om trots op te zijn. Ik denk dat dit een hele bijzondere manier is om met elkaar een 25 jarig huwelijk te vieren je zal dit niet snel meer vergeten. geniet nog even van het laatste stukje en al vast een behouden thuisreis toegewenst.
    groet,
    Joop

• 20 Juli 2014 - 12:03

Ronald:

Hoi beste vrienden,
    Mooi te horen dat jullie daar goede dingen kunnen doen.
    Toch lekker dat jullie ff naar het strand zijn geweest. Wat zal het een verschil zijn als jullie weer in het "verwende" Nederland zijn. Jullie hebben nu ervaren dat het niet overal vanzelfsprekend is. Nog een weekie familie, dan weer terug naar Nederland. Dat zal ook weer even wennen zijn ha, ha. Genieten jullie maar nog even want deze week zal snel gaan. Groetjes aan iedereen xx

Ronald