Ingeburgerd - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van René Roo - WaarBenJij.nu Ingeburgerd - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van René Roo - WaarBenJij.nu

Ingeburgerd

Door: Soraya en Yoella

Blijf op de hoogte en volg René

08 Juli 2014 | Nederland, Schiphol

Hoi luitjes,

Het uiteten was geen uitgebreid bord met een lekkere zitplaats ( geen dus ) maar een simpel stokje taai kebap met een TE hete poeder en een blikje cola. Iedereen begroette ons met JAVOE ( wat wit mens betekent ). Alle mensen ( voor ons onbekenden ) zijn over-enthousiast en erg vriendelijk wanneer ze ons zien. Veel mannen willen met ons trouwen ( achja logisch ook, kijk hoe leuk we zijn ). Eenmaal terug bij onze huisjes nog even een was gedaan, boekje gelezen en even gebabbeld over wat wij denken dat er allemaal nog op ons pad komt. We hebben namelijk fantasieen genoeg met het slikken van onze malariapillen, we dromen de meest bizarre dingen, overdag hebben we ook momenten dat we erg dromerig zijn en ons niet kunnen concentreren. Jaja sor en yo zijn al een week gestopt met roken dus dan moet je toch wat anders hihi namelijk malariatabletten daar ga je lekker van hallucineren.. ECHT WAZIG!
Gezondheid: paps kreeg een tropische verassing( ijsje ) maar dit eindigde in een ontploft darmstelsel.. de hele avond is hij misselijk geweest, trok wit weg en de pot was op dat moment zijn grootste vriend, het was even een vervelend momentje maar nu is alles gelukkig weer stabiel. De volgende ochtend een broodje pindakaas ( zoals elke dag ) met een kop thee of oploskoffie die DAVID speciaal voor ons gekocht heeft omdat papa en mama aankondigden dat ze dit toch wel erg misten. Qua weersomstandigheden kunnen we zeggen dat we veel bewolking en regen hebben, soms zelf zo erg dat mama denkt dat de wereld vergaat haha.. het vervelende hiervan is dat we hierdoor een ontzettende insectenplaag krijgen.. met name hele grote eendagsvliegen die ons letterlijk aan het gillen maken! Geloof ons lieve mensen deze wil je niet in je slaapkamer hebben ( dit hadden wij dus wel )> dit zijn namelijk zulke vreemde beesten dat hun lichamen de volgende dag nergens te vinden zijn maar hun vleugels overall verspreid liggen BAH! Deze grote BAH geldt ook voor de kakkerlakken.. deze zijn voornamelijk te vinden bij de WC’s en Douchegedeeltes ( foto volgt nog ) maar ook hier raak je wel weer aan gewend haha.De kinderen houden zich ook erg goed, ze zijn erg lief en delen letterlijk alles met elkaar. Erg DANKBAAR om te zien. Over dankbaarheid gesproken: papa en Sor zijn druk bezig met het repareren van schoolbankjes, tafels en stoelen ( zie foto ), dit is soms best even een klus maar met het juiste gereedschap wat we op de markt hebben gekocht komen we een heel eind. Dit geldt ook voor het lezen met de kinderen, mama, Yo en Hannah geven kinderen met een leesachterstand extra aandacht en dit boekt dan ook zeker vooruitgang!!

Eergisteren ( zondag ) hadden wij een uitje met de kids. Met 19 man in een nogal wankel busje zijn we na een lange tocht met veel gehobbel en veel hitte allemaal heelhuids aangekomen bij het strand. Sommige van de kinderen hadden het strand nog nooit gezien  ze vonden het daarom ook echt GEWELDIG!! Eerst zijn we naar FORD STEPHENSON geweest waar vroeger slaven in werden verhandeld. Wij vonden het persoonlijk erg goed om dit aan de kinderen te laten zien, ze vonden dit erg indrukwekkend en stelden veel vragen aan de gids. De kinderen hebben erg genoten van het heerlijke strand en we hadden het weer gelukkig ook erg mee. Wij, papa en mama hebben even heerlijk kunnen relaxen aan het strand met een prachtig uitzicht op zee ( zie foto ) met een ijskoude cola en een heerlijke lunch. Na deze prachtige dag gingen we nog wat drinken met de kinderen in een luxe tent boven het meer. Hier waren normale wc’s, dit vonden de kinderen helemaal geweldig. 1 van de kids genaamd Abraham zei dan ook : I have to shit, give me some toilletpaper ( wat hun normal niet eens gebruiken ) .. we lagen hierom dan ook helemaal in een kreukel. Bij deze luxe tent kon je ook overnachten. We kwamen in contact met de eigenaar ( een erg vriendelijke rijke man ). Toen onze vader vroeg wat zo’n overnachting in de huisjes boven het meer kostte antwoorde hij: voor jou gratis ALLEEN als je mijn schoonvader word hihi,, je word hier versierd voor het leven .. FUNNY!!
Gisteren ( maandag ) weer lekker vroeg opgestaan, gelezen met de kids en allerlei taken hierom heen uitgevoerd.
Gezondheid: onze kleine David ( neefje van de projectmanager ) is met spoed naar het ziekenhuis gebracht, waarschijnlijk heeft hij malaria. We zijn hierdoor ook allemaal erg geschrokken en hopen dan ook dat er niks met hem aan de hand is. Er sterft hier namelijk om de 30 sec. een kind aan Malaria, we zijn dus nog in afwachting. Gelukkig is er wel een ding dat onze dag goed maakte: ons broertje ( Cartouche ) is aangenomen bij de gemeente!! WAT EEN KANJER HE!!
Aankomend weekend word voor ons hopelijk spectaculair, dan gaan wij op safari!! ( verslag volgt nog )

Dikke kus van ons allemaal !!!!

• 08 Juli 2014 - 21:48

Miek En Eric:

Lieve familie, wat maken jullie veel mee zeg, geweldig om te lezen!! We vinden het zo leuk om jullie te volgen en zijn super trots op jullie! Wat mooi de foto's erbij. Dit is een ervaring voor het leven. Mooi dat jullie zoveel kunnen betekenen voor deze kinderen.

Dikke kus van ons xx

• 08 Juli 2014 - 21:53

Karin Stuut:

Wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen, en de titel ingeburgerd is denk ik super gekozen, want wat hebben jullie veel gedaan en gezien!
    Leuke foto's , en Monique , vooral die van jou met dat prachtige kindje is geweldig. (nou jaaa, die van het "toilet" is ook errrrg leuk. ;)
    Heel veel sterkte met alle kruipende en vliegende vrienden, ik vind het superstoer van jullie!
    Succes en een dikke knuffel!
    Karin

• 09 Juli 2014 - 12:06

Ed En Nel Kip:

Lieve familie, inderdaad wat een verhaal! Wat maken jullie veel mee. Ik heb je net gesproken (Rene) en ben dan ook meteen jullie verhaal gaaan lezen, en natuurlijk de foto's. Wat lief die kindertjes allemaal. We zijn blij dat het met de poeperij ook beter gaat. En meiden toppie dat jullie van de sigaretten afblijven!! Heel veel plezier in de strandwoning en voor volgende week natuurlijk als jullie op safari gaan. Geniet van al het moois. Dikke kus en liefs van ons en natuurlijk ook van Mam xx

• 09 Juli 2014 - 16:01

Ina Kerssens:

Fantastisch om jullie verhalen te lezen. Het is zo'n andere wereld. Wij wensen jullie veel plezier. Nico Ina

• 09 Juli 2014 - 16:28

Frank, Syl, Fabian En Jelyna:

Lieve Rene, Mo, Sor en Yo,
    Wat een belevenissen allemaal, leuk om jullie op deze manier te volgen.
    Mooi om te zien dat jullie je zo inzetten, aan de foto's van de kinderen te zien wordt dit ook gewaardeerd.
    Nog heel veel plezier daar....
    Groetjes van ons. Xxx

• 09 Juli 2014 - 17:34

Cisca:

Wat een belevenissen allemaal. Heerlijk om te lezen en naar de foto's te kijken. Grappig, maar nu jullie daar zitten en ik jullie verhalen lees, komt het bij mij weer allemaal tot leven. Wat een bijzondere ervaring he
    Cisca
    xx

• 09 Juli 2014 - 19:08

Elna Korver :

Geweldig om jullie belevenissen te kunnen volgen en wat een super ervaring voor jullie. Hele leuke foto's allemaal, vooral die van het toilet ;). Ik wens jullie nog veel plezier en kijk uit naar het volgende verslag. Dikke kus Elna

• 09 Juli 2014 - 19:20

Bea, Ronald, Sahrona, Marco:

Lieve familie,
    Wat indrukwekkend en mooi om jullie verhaal te lezen! Echt bijzonder. Jullie raken al aardig ingeburgerd en gewend aan de slechte omstandigheden daar in Ghana. Voor ons niet te bevatten! Wat leven wij dan in luxe zeg! Hoop dat het met Abraham goed komt. Als je de hele tijd zo met die kinderen optrekt, raak je zo betrokken bij hen. Wat leuk dat jullie op Safari gaan! Wat een mooie ervaring voor jullie allemaal.
    Wat goed van Cartouche zeg! Toppie hoor.
    We missen jullie wel hoor; vooral nu met het WK. Enne Mo die enne foto waar een kindje op je schoot slaapt die is prachtig!
    Veel succes en liefs van ons xxx

• 09 Juli 2014 - 19:20

Ronald:

Hoi beste vrienden,

Wat een verhaal weer ha, ha. Tis echt een andere wereld. Dat Rene het aan zijn darmen had verbaasd mij niets

• 09 Juli 2014 - 19:29

Ronald:

Nou had ik een heel verhaal getikt, staan er maar 2 regels op. Echt iets voor mij ha, ha. Ff kort dan maar weer. Vindt het echt top wat jullie doen. Ook top voor cartouche. Mis jullie wel hoor. Zeker met voetbal heb je met Rene altijd het gevoel dat je wint. Hoop dat het goed gaat met David. Kijk uit naar jullie nieuwe avontuur.

Groetjes van je kale gab

• 09 Juli 2014 - 20:58

Saskkia:

Wat een verhaal weer, echt gaaf hoor. Veel plezier en doe voorzichtig. Luv you xxx

• 10 Juli 2014 - 19:56

Arthur En Marinka:

lieve Mo Rene sor jo, hopelijk komt alles goed met Abraham! Je krijgt toch een band met die kindertjes. Wel wat jammer van Rene z,n borrelbuikje haha maar dat gaat dus gelukig weer goed. En Bea heeft gelijk!, die foto van jou en dat kindje Mo, wat ontroerend zeg! Wat lekker voor Carthouche, die baan, fijn! liefs en op naar het volgende verhaal! dikke knuffel Arthur en Marinka xxx

• 12 Juli 2014 - 19:58

Ted En Nynke:

Hier een berichtje van Gran Canaria. Slechte Wifi dus ik hou het kort. Leuk om weer te lezen hoe goed het met jullie gaat. Van Rene zijn we inmiddels gewend dat zijn darmen TE goed functioneeren. Haha. Hier erg mooi weer en we genieten. Dikke kus van ons.